יום שבת, 16 ביוני 2012

החלפת מורה

תקציר: אתמול שודרה כתבה על כיתה לאוטיסטים (תפקוד נמוך למדי..) המשולבת בבית ספר בבית הכרם. מורה נפלאה ליוותה את הכיתה הזו, 6 ילדים, החל מכיתה א עד סוף חטיבת הביניים. והוצגה הבעיה- אם היא עוברת איתם לחטיבה עליונה היא למעשה עוזבת את משרד החינוך ועוברת להיות עובדת רשות/עיריה, ומאבדת את התנאים שלה במשרד החינוך. ההורים רוצים שתמשיך כמובן. אחרת הכיתה תידרדר... אך זו דילמה, והטלביזיה (קשרים לאחד הכתבים, יש פרוטקציה שבזכותה העניין הגיע למסך) נרתמה ללחוץ....
אבל הבעיה היא במקום אחר בכלל! המורה המדוברת לא אמורה להיות המורה הנפלאה היחידה בעיר!! ולא סביר שאושרם תלוי בדמות אחת! אמורה להיות עוד מורה נפלאה שתקבל אותם, ולא אמורה להיות שום טרגדיה מהחלפת מורה אחת לכמה שנים. אפילו יש בכך יתרון, כי אולי אין לילדים מספיק הכללה...ואפשר להכשיר מורות רבות להיות טובות כמוה!
ולמה לא לעשות חפיפה טובה, ולדאוג שהמורה שתקבל אותם תכיר אותם טוב עוד לפני כן? אם משרד החינוך היה יכול להציג להורים עוד לפני כמה חודשים את המורה המיועדת, וגם לאפשר העברת תפקיד עם העברת כל המיידע- ההורים היו נרגעים. אבל כך המערכת עובדת. עד לרגע האחרון הורים לא יודעים מי תלמד בשנה הבאה, והחרדות עולות.
אני מאחל לכל הילדים החלפת מורה טובה עם תחילת השנה החדשה, ולאלו שהמורה נשארת- המשך נעים....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה