יום שישי, 10 בפברואר 2012

ABLLS- עוד מעט מוכן בעברית

כל תקופה אני עסוק בעניין אחד שהוא מעבר לשוטף. חלקם נוגעים בעבודה ובמקצוע, כמו ה"פרוייקט" בהוצאת הספר ("אוטיזם טיפול ב....). וכמה שנים קודם- היתה הפקת ה-DVD להדרכה ("אור בעיניים"). חלקם קשורים במשפחה ובעניינים אחרים, כמו כנס משפחתי "ענק" שהייתי שותף להפקתו. כנראה שבלי עניין כזה- אני לא מספיק מרוצה.....
העניין הנוכחי הוא בהפקתו של ה ABLLS, בעברית. זהו כלי להערכת מיומנויות, מעקב ותכנון תכנית למידה אישית, שהעדרו בעברית (של זה או שכמותו)  הווה עד עתה מגבלה לרמת הדיוק והמקצוענות של מנתחי התנהגות רבים שעובדים עם ילדים אוטיסטים. זהו כלי שיכול להיות בסיס להערכה מסודרת גם בתכניות משפחתיות, ובמיוחד במסגרות כמו גני ילדים ובתי ספר של ילדים אוטיסטים. אני מקווה שממש בקרוב נוכל להדפיסו ולהפיצו, כך שיהיה בסיס טוב וזמין להערכה ולתכנון התערבות. אבל בעיה אחת ברורה כבר מראש: צריך להשקיע זמן במענה על כל השאלות שבכלי, וזמן הוא לפעמים מגבלה לא עבירה. אם לא תהיה סבלנות להורים, למטפלים המכירים את הילד- לענות על השאלון- לא יהיה טעם בנוכחותו.
ואם שואלים מה שכרי על עמל כזה- כנראה שיש חיזוק גדול בהובלת תהליכים עם מסמך כתוב, בקיומו של "ספר" או חוברת- ולראיה- כל מדפי הספרים עמוסים לעייפה, ואני אשמח מאד שה ABLLS יצא, ושמי עליו (רק כעורך ומפיק, לא אני כתבתי....) שבת שלום!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה